TUTKITTUA TIETOA LUKIJOISTA

  • Tyypillinen Kodin Pellervon lukija kuuluu ikäluokkaan 50+ ja asuu kaksistaan aviopuolison kanssa tilavassa omistamassaan omakotitalossa. Lapset ovat jo lentäneet pesästä. Talon edessä on uutena hankittu auto, ehkä kaksikin. Talous on kunnossa, varallisuutta on karttunut ja monella on myös loma-asunto.
  • Toinen tyypillinen lukijaryhmä on 40–49-vuotiaat. Heillä on 2–4 teini-ikäistä lasta. Perheen äidillä ja isällä on keskiasteen koulutus, ja he työskentelevät palvelualoilla tai teollisuudessa. Monesti toinen on itsenäinen yrittäjä. Rahaa käytetään ruuan ja vaatteiden lisäksi oman kodin remontoimiseen ja sisustamiseen, tietokoneisiin ja matkailuun. Tallissa on uusi perheauto, joka ei kuitenkaan ole perheen ainoa kulkuneuvo. Yrittäjäperheissä on myös hyötyajoneuvo.

ITELLA ASIAKKUUSMARKKINOINTI OY.

Lukijaprofiili

(KMT Syksy 2015/Kevät 2016)

Lukijoita 183 000
Levikki 42 119 (LT 8.4.2016)
Sukupuoli % naisia 140 000
73
Ikäjakauma % 12-29 3
30-49 10
50+ 60
Sukupuoli % miehiä 53 000
28
12-29 2
30-49 4
50+ 21
Koulutustaso % Kansak. / Peruskoulun ala-aste 14
Keskikoulu / yläaste, ammattikoulu/opisto 48
Lukio / ylioppilas 5
Ammattikorkeakoulu. yliopisto/korkeakoulu 32
Lapsiperheitä % 23
Talouden koko % 1 henk. 22
2 henk. 52
3 henk. 13
4 henk. 8
5+ henk. 5
Asuinmuoto % Kerrostalo 18
Rivitalo/paritalo 13
Omakotitalo/erillistalo 47
Maatila-asunto 20
Omistusasunto 83
Asuinpaikka Suur-Helsinki 6
Yli 30 000 as. kaupunki 28
Alle 30 000 as. kaupunki 30
Maalaiskunnat 36